Mødekalender 2024

Billede, Tristan da Cunha af Brian Gratwicke fra DC, USA.

Vi mødes i 2024

Program og tidspunkter opdateres her på hjemmesiderne og i Klippeøen.

Bemærk: Med mindre andet er angivet afholdes vores arrangementer i Grønnegadecentret, Grønnegade 15 i Hillerød.

Listen er opdateret 26. september

20.oktober

Verden rundt med familien Fentz

Irene og Hans-Henrik Fentz har rejst i store dele af verden, og besøgt lande og øer som vi andre måske slet ikke har hørt om. De har bl.a. været tre gange på Tristan da Cunha. Det er som bekendt øen hvor, som de fleste bornholmere ved, M/S Bornholm i 1963 blev hyret til at transportere beboere hjem fra England hvortil de var blevet evakueret ved et vulkanudbrud. De måtte vente 2½ år på for at få en billet til at rejse til Tristan da Cunha.

Hans Henrik Fentz er bornholmer selv om han rejste fra øen i 1958. Han har arbejdet i skibsfart, men også rejst en masse steder i sin fritid. Han har også fået tid til at skive en bog om DBJ, De Bornholmske Jernbaner.

Kom og hør om en række spændende rejser og destinationer ud over det sædvanlige.

Arrangementet foregår i Grønnegadecentret, Grønnegade 15 den 20. oktober og starter kl. 14.00. Alle er velkommen. Vi tager dkk. 50 i entré for medlemmer, hvilket inkluderer en kop kaffe med ’dagens kage’. For gæster koster det dkk. 75. Betales ved indgang

Arrangementet forventes at slutte kl.16.

17. november

Bornholmerfrokost med musik

En tradition i foreningen er, at vi samles til en frokost, der er inspireret af bornholmsk tradition. Søndag den 17. november kl. 12.30 bliver der igen serveret stor frokost og kaffe i Grønnegadecentret, hvor der vil være nogle bornholmske specialiteter på menuen. Dertil kan nydes både Svaneke-øl og snaps ’hjemmefra’. Gå ikke glip af denne hyggelige sammenkomst. Prisen for hele arrangementet er kr. 170,- per person. Drikkevarer købes separat.

Tilmelding er nødvendig til Bente på telefon 51227452 eller email (bente-finn@jakobsen.mail.dk) senest den 10. november.

Efter frokosten vil Lone Grûnwald og Finn Christensen sørge for lidt underholdning. De var sidst hos os så sent som i februar måned hvor de leverede musik med stor succes. Denne gang er det aftalt at det bliver med en stor deltagelse af os selv i et ’syng-med’ arrangement.

Bornholm i Hillerød

I 2017 startede "Bornholm kommer til Hillerød". Et nu velkendt arrangement hvor bornholmske virksomheder og kunstnere har gode tilbud fra deres stande. Den 7. og 8. december 2024 kommer Bornholm igen til Hillerød. Bornholmerforeningen i Hillerød har igen en stand, som de foregående 5 år, hvor vi møder alle der kommer forbi.

Bestyrelsen vil orientere nærmere herom senere. Vi udsender mail til alle dem, vi har en mailadresse på. Hvis ikke vi har din email-adresse, kan du skrive til Jørgen Thorup på kildebo@tdcadsl.dk.

I kan følge med i kalenderen Royal Stage´s hjemmeside: https://royalstage.dk

2025

Vi arbejder med programmet. Opdatering snarest.

19. januar

16. februar